Известие

Collapse
No announcement yet.

VDC, SRS i ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Колеги да попитам ако колата ги няма тези екстри и се смени конзолката с такава която има бутоните с управленията има ли шанс те да действат Питам защото на тази конзолка при мен има само бутон за отваряне на капачката за гориво а другите две са тапи Но в управлението на тази кутиика при мен влизат 14 кабела Не вярвам тези всичките кабели да са сложени за едно отваряне на капачката за гориво Или идеята ми е дали колата е окабелена и ако се подмени това управление с бутоните дали след някакво обучените тези бутони ще могат да станат активни Нали все пак тези системи взимат данни от датчиците за АБС а всички го имаме Ако колата е окабелена може да сложим по още някой нужен датчик и да активираме тези системи Естествено които нямат де.
    ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
      Цялата идея, е че не всички Алфи, които имат ASR/TCS имат и VDC.
      Дефакто може да имате ASR ама да нямате VDC.
      Така, че наличието на бутон ASR/TCS това не означава, че колата има VDC или по друг термин наречено ESP или тракшън контрол.
      Да ама не, цялата идея се състои в това, че ако на бутона пред скоростния лост пише ASR значи колата има система за контрол на приплъзването (TCS-тракшан контрол) + VDC и на таблото има следната индикация която мига по един начин за включване на системата за контрол на приплъзването (TCS) и по друг за включването на VDC



      А ако колата има само TCS, то на бутона пред скоростния лост пише TCS и индикацията на таблото е:



      и тя се намира дол на таблото най-дясно м/у индикацията за круизконтрол и бутона CHECK (сажелявам че не успях да намеря снимка и на такова табло, ако някой открие може да я качи). Попринцип повечето са само с TCS. В дизелите ASR почва да се поставя от 150к.с. мотор нагоре и то като опция, до преди това е само TCS (опция). В бензиновите 2.0 T.S. се поставя само TCS (опция), същото е и положението с 2.5 V6, 2.0 V6 Turbo е серийно само с TCS, 3.0 V6 от самото начало е с ASR също така и 3.2 V6.
      Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
      Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
      FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

      Comment


      • #33
        Покажи снимка след 2003 година на който бутон да пише ТЦС.
        Цялата идея се познава главно по лампата на таблото.
        Защото ако трябва да сме хемптем точни, Фиат въвеждат главно бутон само с надпис АСР във всичките си модели от края на 2002 година. Това означава, че има период преди да минат на следващо поколение централи, че може (и има) 166-ци от тези години, които бутона им е с надпис АСР а реално нямат ВДЦ. За това да се твърди, че наличието на бутон с надпис АСР това означава, че има ВДЦ не е 100% коректно. Това с пълна сила важи особено при 156-ците. Но понеже са по-евтини там вероятността да срещнеш такава без ВДЦ е много по-голяма от колкото 166-ца. Не, че реално има 156-ци с ТЦС бутон, ама това е вече друг въпрос.
        Last edited by BO; d.m.y г., 04:17.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          Покажи снимка след 2003 година на който бутон да пише ТЦС.
          Цялата идея се познава главно по лампата на таблото.
          Защото ако трябва да сме хемптем точни, Фиат въвеждат главно бутон само с надпис АСР във всичките си модели от края на 2002 година. Това означава, че има период преди да минат на следващо поколение централи, че може (и има) 166-ци от тези години, които бутона им е с надпис АСР а реално нямат ВДЦ. За това да се твърди, че наличието на бутон с надпис АСР това означава, че има ВДЦ не е 100% коректно. Това с пълна сила важи особено при 156-ците. Но понеже са по-евтини там вероятността да срещнеш такава без ВДЦ е много по-голяма от колкото 166-ца. Не, че реално има 156-ци с ТЦС бутон, ама това е вече друг въпрос.
          До колкото знам след фейслифта просто колата или има ASR (TCS+VDC) или вобще няма, смисъл такъв че само TCS не се предлага, става вапрос за 166, при 156 не съм запознат.
          Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
          Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
          FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

          Comment


          • #35
            колега, ASR НЕ Е = TCS+VDC. двете системи са отделни. по-скоро може да имаш само asr (което е tcs) или ако имаш vdc, имаш и asr , както е казал BO.
            точка

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              колега, ASR НЕ Е = TCS+VDC. двете системи са отделни. по-скоро може да имаш само asr (което е tcs) или ако имаш vdc, имаш и asr , както е казал BO.
              Те че са отделни това е ясно тук става вапрос за натписа на бутона, няма 166-ца която да има бутон VDC, ако пише ASR значи има и VDC, ако има само система за контрол на приплъзването пише TCS (това до преди фейслифта). Бутона ASR при натискане изключва системата за контрол на приплъзването, а VDC е постояно включена тя не се изключва просто при изключване на бутона пред скоростния лост индикатора на таблото спира да сигнализира при задействане и на VDC системата, но VDC системата пак казвам продължава да си работи, но не е толкова ефективна защото не контролира приплъзването при прекомерно подаване на газ.
              Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
              Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
              FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от savoibul Покажи съобщение
                Те че са отделни това е ясно тук става вапрос за натписа на бутона, няма 166-ца която да има бутон VDC, ако пише ASR значи има и VDC, ако има само система за контрол на приплъзването пише TCS (това до преди фейслифта). Бутона ASR при натискане изключва системата за контрол на приплъзването, а VDC е постояно включена тя не се изключва просто при изключване на бутона пред скоростния лост индикатора на таблото спира да сигнализира при задействане и на VDC системата, но VDC системата пак казвам продължава да си работи, но не е толкова ефективна защото не контролира приплъзването при прекомерно подаване на газ.
                а, виж това как са означени системите в колите ви, това вие ще кажете. нищо чудно по някое време от фиат да са решили да прекръстят tsc на asr. а бутон за изключване на тая система има щото при определени пътни условия е по-добре без нея.
                наличието на vdc се показва чрез индикация при даване на контакт. трябва да кажем че това не е някаква спортна система и тя няма да подобри представянето на колата- дори обратното, просто целта и е да запазва сцепление.
                мен лично ме е шубе от такива коли щото се чудя аз ли ще я карам колата или само ще се возя отпред
                точка

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  а, виж това как са означени системите в колите ви, това вие ще кажете. нищо чудно по някое време от фиат да са решили да прекръстят tsc на asr. а бутон за изключване на тая система има щото при определени пътни условия е по-добре без нея.
                  наличието на vdc се показва чрез индикация при даване на контакт. трябва да кажем че това не е някаква спортна система и тя няма да подобри представянето на колата- дори обратното, просто целта и е да запазва сцепление.
                  мен лично ме е шубе от такива коли щото се чудя аз ли ще я карам колата или само ще се возя отпред
                  Няма колега бутон за изключване на VDC, както съм описал по-горе. А инече си прав че би било много по-добре да можеше да се изключва, защото ако не си и свикнал може да ти направи някоя беля, на мен например ми беше много странно докато свикна да карам по заснежен път, когато на завой завъртиш волана и колата не завива и ти навиеш още малко волана и точно в този момент се задейства VDC и колата изведнъж така завие, че само дето не се удариш в мантинелата от вътрешната страна. А за спортно шофиране пречи много, защото ти си оставиш колата да поднесе леко в завоя, но тя решава че така не трябва и почне да ти противодейства на теб и неможеш да се разбереш с нея. Инече ако кажеш вариант за изключване на VDC си голям, е без да вадя бушони разбирасе де. Примерно при БМВ като натиснеш бутона еднократно гаси само системата за контрол на приплъзването, а като задъриш няколко секунди бутона гаси и VDC (или както е при тях там ESP или нещо друго)
                  Last edited by savoibul; d.m.y г., 11:59.
                  Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                  Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                  FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                  Comment


                  • #39
                    виж, за това акъл не мога да дам

                    ПП
                    има инфо че чрез изключване на Г-сензора, вдц се изключва. въпроса е да не се изключва абс-а , че повярвай ми, никак не искате да оставате без ебд.
                    Last edited by kolev; d.m.y г., 11:50.
                    точка

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                      виж, за това акъл не мога да дам
                      Тъкмо ми вдъхна надежда с горния ти пост, ама нищо аз вече съм се примирил. Пълно щастие няма!
                      Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                      Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                      FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        ПП
                        има инфо че чрез изключване на Г-сензора, вдц се изключва. въпроса е да не се изключва абс-а , че повярвай ми, никак не искате да оставате без ебд.
                        Самоче, освен че трябва да се разглобява за да се стигне до сензора после съм сигорен, че ще свети пстояно индикацията че има проблем и ще запише грешка. А пък и не ме разбирай неправилно, аз не твърдя че VDC вреди, просто има ситоации когато ще ти е по-готино ако можеш да я изключиш. Например като си сам на безлюден път
                        Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                        Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                        FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от savoibul Покажи съобщение
                          Самоче, освен че трябва да се разглобява за да се стигне до сензора после съм сигорен, че ще свети пстояно индикацията че има проблем и ще запише грешка. А пък и не ме разбирай неправилно, аз не твърдя че VDC вреди, просто има ситоации когато ще ти е по-готино ако можеш да я изключиш. Например като си сам на безлюден път
                          то е пределно ясно защо искаш да я изключваш
                          иначе -да ще набие грешка.
                          точка

                          Comment


                          • #43
                            Ако колата има ВДЦ,може да стане изключването и като се изключи датчика ъгъла на завиване на волана,но не съм сигурен че няма да запише грешка и да изключи и АБС-а.........
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                              Ако колата има ВДЦ,може да стане изключването и като се изключи датчика ъгъла на завиване на волана,но не съм сигурен че няма да запише грешка и да изключи и АБС-а.........
                              ABS мисля че няма да го изключи, но съм сигорен че ще запише грешка, а и пак остава вапроса, че тряба да се разглобява. Идеята е както си караш и решиш че сега е удобен мамент, да натиснеш нещо и VDC системата да спре, самоче без да записва грешки, разглобяваня, даваня на късо или друга изобретателност. Вапроса е дали случайно няма някаква комбинация, която да я пише в инструкцията за експлатация на колата със ситен шривт и аз още да не съм я разбрал, например натискане бутона ASR докато си натиснал педала на спирачката, две бързи натисканя на бутона ASR и едно продължително или някоя друга магия, която е заложена в колата фабрично. А ако е за най-лесно изключване чрез изнасилване на колата, мисля че ако се повдигне пластмасата около скоростния лост, къдет са бутоните и се извади буксата VDC трябва да спре, защото нали бутона затверя веригата, а и неговата лампа мига заедно с тази на таблто при задействане на системата, но не съм сигорен.
                              Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                              Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                              FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от savoibul Покажи съобщение
                                ABS мисля че няма да го изключи, но съм сигорен че ще запише грешка, а и пак остава вапроса, че тряба да се разглобява. Идеята е както си караш и решиш че сега е удобен мамент, да натиснеш нещо и VDC системата да спре, самоче без да записва грешки, разглобяваня, даваня на късо или друга изобретателност. Вапроса е дали случайно няма някаква комбинация, която да я пише в инструкцията за експлатация на колата със ситен шривт и аз още да не съм я разбрал, например натискане бутона ASR докато си натиснал педала на спирачката, две бързи натисканя на бутона ASR и едно продължително или някоя друга магия, която е заложена в колата фабрично. А ако е за най-лесно изключване чрез изнасилване на колата, мисля че ако се повдигне пластмасата около скоростния лост, къдет са бутоните и се извади буксата VDC трябва да спре, защото нали бутона затверя веригата, а и неговата лампа мига заедно с тази на таблто при задействане на системата, но не съм сигорен.
                                Еми незнам,може да се нправи,ма няма да е лесно,иначе аз нямам такива драми,просто 159-ката има копче

                                П.С.Ти сигурен ли си че имаш ВДЦ,би трябвало всички В6 да имат,ма все пак,знаем че италианците събират колите си на поляната и слагат квото им падне
                                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                                Comment

                                Working...
                                X